EN LÄNGTAN

Jag ser fram emot att bli äldre. Ser fram emot den dagen då jag står där med mitt hus, mina barn och min man. Det är jag ensam om ish, många har åldersnoja och vill inte växa upp. Men när de känns som att det är för långt bort saknar jag barndomen. Tiden man spenderat med sina bästa vänner hemma iVindeln och så mycket vi gjort tillsammans! Alla ställen man gjort sitt sin fristad och saker som snabbt blev rutin. Ställen på skolan där man visste att alla andra höll till om man ville träffas, ställen ute där man kunde vara utan alla andra. Vårat gäng var sådär härligt. Varje kväll och varje helg umgicks man, utan massa andra saker som kom emellan. Visst förekom bråk och gråt men sånt löste sig lika snabbt. Det är så sjukt enkelt å va ung! Man har inget att bry sig om mer än att vara i skolan och hjälpa till hemma. Det finns inget att oroa sig för, även om de känns som världens undergång ibland.
 
Jag vill hitta ett jobb där jag trivs, utan den ständiga söndagsångesten. Där jag kan tjäna pengar och skapa rutiner. Jag tycker om rutiner. Mitt jobb just nu är måndag-fredag 7-4 och dendär känslan man får på fredagseftermiddagarna... Den är obeskrivlig. Fredag klockan 4, finns nån bättre stund? Allra helst om man har en riktigt lugn fredagkväll framför sig med en lång prommis med Casper, följt av totalt fredagsmys med Jonas. Vakna lagom tidigt på lördagmorgon, äta en god frukost med tända ljus och sen promenera eller strosa lite på stan. Sen får det gärna stunda en rolig förfest med kära vänner och en utgång som man sent kommer glömma. Vakna till mysigt höstväder på söndag, ta en riktig slappar-förmiddag och sen äta mysmiddag med nära och kära. DET är en riktigt perfekt hela enligt mig. Då får man dela den bästa kvällen med den bästa och den andra med de andra. Allt av det bästa på en helg. Fylla på med massa härlig energi! Sen kommer söndagen igen, men då får man tänka på alla härliga kollegor och att jag faktiskt får betalt för att träna. Det andra, tråkiga och hemska, det får man förbise. Sen har man massa roligt att se fram emot under veckan; lite träning, rep, myskvällar, promenader. Man måste blunda ibland. Det finns något gott i allt!
 
Just nu har jag en Sandra-kväll. Jonas är på jobbet, som de flesta kvällar. Vi går om varandra då jag jobbar dag och han kväll-helg.. Det är inget roligt men jag försöker göra kvällarna till nåt bra, då jag får tid för mig själv. Jag brukar slå på nåt program som J inte tycker om, och passa på att se det för mig själv. Sen när han kommer in genom dörren kan vi se nåt vi gillar båda två. Oftast har jag redan lagt mig i sängen då (en kombination av kvällströtthet och mysighet) men då blir vi två där. Jag halvsover framför tvn och J kollar av lite facebook och varvar ner. Det funkar för mig.
 
Men jag ser fram emot den dagen då jag står där med mitt hus, mina barn och min man.
Och Casper såklart.
http://4.bp.blogspot.com/-NfpJrte5ZSA/T2weCOwucHI/AAAAAAAAAEA/Dx_jCODQsBc/s1600/family.jpg
 
ROCK ON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0