AND AGAIN IT'S FRIDAY, AND I'M IN LOVE!

Onsdag 31 Aug: Började jobbet på posten 7.30-15.30. Kände mig som en över-rookie men lärde mig hur man sorterar post, kör elmoped och hur man släpper posten genom brevlådor smidigast.

Torsdag 1 Sept: Första jobbdagen med reklam, vilket innebär mer slit och mer spring. Jag fick en "väst" som avlastar när det är mycket att dela ut och fick lära mig att köra bensinmoppen, med 4 växlar och en trasig handbroms. I-B träning.

Fredag: Jag åkte till Stockholm med Elin, Ida och Ellen. Eller kom på senare på kvällen men hela dagen spenadera vi andra på stan å shoppade, fika och njöt av lite semester. När Ellen kom på plats gick vi till en "finare" restaurang och åt goood mat.

Lördag: Vi åt en fet-frulle för att ladda upp för helgens höjdpunkt. 13.35 gick starten på tjejmilen och slutade 1 mil och 1 timme och 5 minuter senare. Jag sprang hela jävla milen (tillsammans med pepp-Ida) och jag var/är så jämorkens nöjd över mig själv. Vi firade våran bedrift med en god middag ute på gamla stan. Vi träffade en taxichaufför som var från norrland och hade jobbat i Åmsele. Världen ÄR liten.

Söndag: Vi sprang lite på stan innan flyget gick hem 14.40 och landning på det var fruktansvärt. Jag avskyr att flyga, och den ladningen var galen. Blåsigt å guppigt, men vi överlevde! Kvällen blev lugn, vill jag minnas.

Måndag: Första dagen på en hel-jobb-vecka och jag fick köra en egen del av distriktet och var rånöjd, trots en massa reklam som jag glömde att get ill de första husen, men de ordnade sig och jag gör det inte igen. I-B träning.

Tisdag: Jag fick köra andra delen av distriktet och än en gång ruskigt nöjd. I-B träning.

Onsdag: Jag fick köra hela distriktet själv och kom tillbaka just lagom till 15.30=hemgång. Åt en god plocktallrik på café göteborg med Ronja, som avsked inför hennes flytt till Stockholm, den rackarn. Påväg ut halkade jag i deras trapp och är fortfarande öm i höger skinka.

Torsdag: Än en gång fick jag köra hela distriktet själv och denna gång med reklam.. Vilket resulterade i att jag blev tvungen att jobba över drygt en halvtimme för jag var för seg. Eller för rookie kan man väl säga. Åkte hem och sedan vidare på I-B träning i Vindeln.

FREDAG: Ja, då var vi åter i fas! Idag har ja kört själv igen och körde i tid också! Hann tillbaka på kontoret innan det var slut för dagen till och med. Jag har aldrig känt att en fredag är så uppskattad som denna är idag. Kanske för att det är ett par år sedan jag gjorde nåt 5 dagar i streck. Ett stort plus är att jag fick veta att jag inte jobbar på måndag = SUPER, för det är min födelsedag!

Ikväll blir det rep 18-20 sen ska jag mysa med min älskade sambo med god mat och götta, för första lediga kvällen på evigheter känns det som. Det ska bli fantastiskt underbart med ett glas vin och en lugn fredagkväll!

KRAM på er! (rock on)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0