Jag sitter på en lokalbuss nu och ska ta m...

Jag sitter på en lokalbuss nu och ska ta mig upp till iksu/idrottsmedicin via latheten. Då har jag kommit på att (eller blivit påmind att) det är så sjuuukt opersonligt att åka lokalbuss! Alltså. Man kliver på och hälsar inte på busschaffisen? Sen fortsätter man in och om det är så fullt att man måste dela säte så sätter man sig, helst med ryggen mot, snabbt utan att fråga om det är ledigt? Och om det inte finns nåt säte eller om man vill undvika att sitta med någon hemskt okänd människa så står man upp och alla runtom en kollar på en med hökögon när man står och försöker balansera mellan handtagen för att föraren kör som en JÄVLA IDIOT! Alltså fast det står folk upp i typ hela bussen så tvärgasar och Tvärbromsar dom. Och när man väl kommit in till vasaplan så får alla gående som befinner sig där skynda sig åt sidan, Såklart allra mest vid övergångsstället, där måste man ju gasa på lite extra Såklart. Visst skriver jag i sanning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0