DEPP-PERIOD

Nu kommer ett sånt inlägg som jag iallafall tycker om att läsa på andras bloggar för det är de enda inläggen som går in på mer än dagen som passerat.

Jag är inne i nån slags depp period just nu. Vissa kanske skulle döpa det direkt till tentaångest/depp. Å ja vet att på torsdag efter den är gjord kommer jag känna mig 500kg lättare också, så såklart är det grunden till det hela. Men grejen är att de mesta känns som de vägen iallagall 100kg nu. Jag vill att vi ska få flytta till en större och bättre lägenhet men allt går åt helvete med det.. Å ja vill göra det NU! Ja hata å vänta!
Sen vill ja göra nåt kul.. Ja ä less på å åka till Övik å komma hem å inte ha nån ledig tid om kvällarna. Antingen äre innebandy eller rep eller plugg eller jobb eller nåt. Ja ha aldrig tid för Jonas känns de som, de enda som ja egentligen vill ha tid för! Men ja ser ändå halvljust på det för just nu känns de som att ja inte kommer spela innebandy nästa år. Motivationen finns lixom inte.
Ahead å andra sidan är ju som det är, det tillhör min livsstil och skulle känans konstigt att ändra på.
Jag skulle vilja hitta ett jobb här i Umeå, för att få in lite extra pengar utan att betala bensin för att åka till Vindeln. Ja ha fundera på att skriva om mitt cv och söka på ica. vafan, me rätt arbetskamrater kan de säkert va kul.
Hälften av klassen (typ) från gymnasiet är tillsammans på teneriffa. Johanna å Josefin i 6 månader och Paulina åkte idag för 3 månader i värmen. Såkalrt skulle man längta hem, men vem vill inte ta chansen. Finns den kvar nästa år kommer jag vara väldigt intresserad att prova nåt nytt. Jag är så sjukt avis!!

En jävligt dålig sak med pengar är att ja ha alltid ångest över det. Även om ja vet att ja borde ha pengar på kontot är ja nervös för om de kommer stå "köp godkänt" på kortläsaren när ja handlar. Man har alltid ångesst för varje lite sök ja unnar mig och funderar tusen gåger om det var värt det eller om ja ska lämna igen det för att få lite mer pengar.
Tänk den dagen jag fått ett riktigt jobb och får in pengar. Herregud vilken lycka.

Jag vill övrigt rätt mycket. Jag längtar efter barn, jag vill ha en till hund, jag vill köpa mig ett eget hus men ja vet inte vart? Allt ligger flera år fram i tiden man jag längtar så djuriskt till det och hatar som sagt att vänta.

Och plugget.. jag trivs asbra med utbindningen men ja är så sjukt skoltrött nu men försöker peppa mig själv att jag har 3 asroliga kurser kvar innan jag är klar. Inklusive praktik! Det kommer bli en toppenvår utan tvekan man jag är så less.. Så fort man kommer hem måste man plugga, de gör ja aldrig typ och har alltid dåligt samvete över det, så då går ja runt å mår dåligt över det. Dessutom vill jag ha godis som lidrar och peppar men då känner man sig fet och ångrar sig, hehe.

Livet är svårt ibland helt enkelt. Men jag är helt övertygad om att det kommer vända snart och bli bättre än ja kunde tänka mig, vi kommer få en lägenhet under våren och sen har ja gått ut skolan och innan jag vet ordet är är vi i skellefteå på ett trästock som firar 20 år!

Livet kommer leka i sinom tid det vet jag,
man måste bara kämpa lite för att nå toppen.



Rock on


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar dig! <3

2011-01-11 @ 21:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0