MUSIKEN BÖRJAR DÄR ORDEN UPPHÖR

Ja tänkte på en sak idag när ja lyssna på musik i bilen. De kom upp en låt som pappa brukar spela med sitt band och som de spelade när vi va i fjällen i påskas. Det var en helt underbar påsk med sjukt varmt å fint soligt väder å ja å mamma hängde med å levde som rockstjäre-bihang under en långhelg.


pappa med Zackes

De finns så sjukt många låtar som påminner om saker som hänt å att man råkade ha den låten på repeat just då. Det kan va både råligt å mindre roligt å höra på gamla låtar. Ofta tycker ja de påminner om nåt dåligt som hänt eller nån rolig period i ens liv som aldrig kommer komma tillbaka.

Några exempel:

Jag och Jonas: Snurra du min värld
Fjällen nu i påsk: White wedding
Stensjön: You remind me
Gamla gänget: Cold as ice
Förra seriesegern: Vinterland
Johanna å första dagarna på Lilja: Life is wonderful
En dålig tid i livet: Jag kommer
Fest: Mr. Saxobeat


Långt mera kloka än man tror
Så snurra du min värld


Sjukt alltså va man kan bli påverkad av att höra musik! Ja kan fan börja gråta ibland om ja hör en låt å saknar en person eller en tid så mycket att de gör ont!
Likadant om jag hör Mr.Saxobeat, då bli ja så sjukt taggad på livet å på allt! Har ingen aning varför. Jag hatar vanligtvis sån musik, men den låten är nåt speciellt med. Den gör mig superglad!

Lyssna på musik själv, å känn efter!

ROCK ON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0