VÄRLDENS BÄSTA HELG

Ja ha haft en så sjukt bra helg alltså, de kom å va svårt å toppa den kan ja lova!

Fredag:
Kl 11 va ja å Erik på plats på folkets hus för å träffa Gerard å Pia från P4 för en kort intervju om Ahead och ume open, klicka på länken för att lyssna: Ahead i P4 . Efter det åkte ja hem för å ladda om och klockan 16 hämta ja upp Erik för å känna in stämningen på plats på Ume open å sen hade vi soundcheck 18.00 cirkus å kl 19 spelade vi in en film med hammocksessions, filmen kommer upp om cirka 3 veckor, håll utkik HÄR: Hammocksessions. Efter det år vi en snabb middag och vår spelning kickade igång 20.30. De va dock kanske 20-30 personer i publiken för vi spelade samtidigt som kvällens största dragplåster, men ja va rånöjd ändå för de va så satans roligt! Vi kom med på västerbottensnytt en liten snutt, kolla in det här: Västerbottensnytt. Vi blev också recenserade av VF, kolla in det här: VF. Till sist var det en fotograf som heter Carina Hedlund som fotade oss och här kommer hennes bilder.

Efter det firade vi en bra spelning med ett par öl och tog oss sen hemåt för att sova och tagga morgondagen.

Lördag:
Klockan ringde 6.00 å efter slutpackning, frulle och tillsnyggning kom pappa å hämta oss 7.15 för å åka till flygplatsen. Vi tejpade ihop alla våra 9 väskor (gitarrer osv) med orange tejp, snyggt, checkade in dom å oss själva å sen lyfta flyget 08.20 tro ja. Ett helvete såkalrt för ja hata å flyga mer än allt annat, men de va ändå en bra tur för de va lite luftgropar osv. När vi väl landa vart ja så satans taggad på kvällen! Från arlanda sku vi åkta tåg mot Sala å buta tåg där mot flen. Men väl i sala hade vårt tåg spårat ur så de blev ersättningsbuss därifrån mot Eskilstuna å byte av buss där mot flen. men SÅKLART så fanns ingen buss där så efter lite väntetid fick vi kalrtecken att åka taxsi sista biten och finally på plats i Flen och på tobbes amazon där vi sku spela chilla vi en stund innan middag och sen soundcheck. Å SATAN va bra ljud de va! Taggen steg mig över huvudet! Vi åkte till hotellet sen... "hotellet". Våra nycklar väntade i ett kuvert under en stor askkopp utanför ytterdörren och ingen personal jobbade. Men de va ändå fint å sängkläderna va wonderschöna! Sen duscha vi av oss flygresan å snygga till oss å åkte tillbaka till Tobbes amazon. Första bandet entrade scenen 20.15 och satte ribban högt med bra musik å fullt ös. Vi klev på 21.00 å röjde som aldrig förr och fick igång en del av publiken, som bestod av kanske 100 pers. (bilder på detta kommer senare) Efterspelningen fick ja nån form av "jet-lag" och blev råtrött. Men såklart såg vi Millencolin kl 23 och sen åkte vi till hotellet igen å nattade kudden direkt.

Söndag:
Klockan ringde kl 7.00 å de blev tillsnyggning, frulle å sen kom vår skjuts mot arlanda 08.30 å vägen dit blev en minst sagt skitig resa.. Med upp å ner vända nervösmagar. Men de gick bra! mycket bra. Vi hade god marginal på plats och tejpade än en gång ihop våra väskor med orange tejp och checkade in dem och oss tillsammans med Lill-babs och gänget. När flyget väl lyfta va ja lugnare för ja tänkte att man kan ju inte störta ett plan om lillbabs sitter i det? Nä precis. Men de va ändå en helvetisk resa som liknade botsmarksvägen. Guppigt uta bara den.. Men vi landade tillslut, tack å lov, å där stod pappa å vänta för å ta mig till helgens sista hållplats. Kvalmatchen del 2. (värt å nämna va att vi mötte Roger Pontare på parkeringen sen)

Kvalmatchen:
Förra helgen åkte vi upp till Kalix för att möta dem borta i första matchen av två. Denna resa slutade med förlust för oss med 10-3 och resultatet följde med oss till andra matchen så vi va inte bara tvungna att vinna, utan med 7 mål. Ja tänkte att de sku va roligt om vi iallafall kunde vinna matchen för att avsluta säsongen på ett bra sätt men efter en vecka med sjukt bra träningar skrev vi historia istället. Vi tog igen oss till 9-2 och därmed stod det 0-0 om man ser det på båda matcherna, vi hade tagit igen 7 mål. Med 3 sekunder kvar satte vi det avgörande målet och där och då började jag gråta och har knappt slutat än. De va helt sjukt faktastiskt roligt å helt rätt ord för det finns inte. ALLA kämpade för varandra och en tanke på att ge upp fanns inte. VI VANN DIVISION 2 och nästa säsong väntar division 1. Så sjukt jävla häftigt och roligt och ja, MARWELLOUS!

Vi är helt enkelt bäst! Detta firades med en mini lagfest som fortsätter om 2 veckor.

TACK ALLA som gjorde min helt till den bästa ja varit med om tro ja, är de ens möjligt å va förband till millencolin och sen nästa dag vinna som vi gjorde? Tydligen är det så och jag är så glad. JAG ÄR SÅ GLAD!