Jag vill inte bo här

Många gånger sedan vi flyttat in har meningen "jag vill inte bo här" förekommit i mitt tal. Men det har mer varit beroende av att jag inte hittat kläder för lägenheten äter kläder. (?!) Eller att det bara går möblera på ett sätt. Men jag tycker ändå om den innerst inne.
Men nu vill jag inte bo här!

Jag fasar att:
-Gå innanför ytterdörren
(för det var där vi hittade den första)
-Gå in på toaletten
(för det var där vi hittade den andra)
-Städa
För att jag är rädd att hitta fler
-Ställa saker på golvet
För jag är rädd att dom ska krypa in i det
-Lyfta på saker
För jag är rädd att dom ska springa ut

Jag är rädd för det mesta här i lägenheten nu sen vi insåg att det kryper omkring kackerlackor här. Vi har visserligen bara hittat en uppe i själva lägenheten men vafan de räcker gott å väl för att man ska känna sig äcklad! BLÄ. Det är våran kära granne som hälsat på hemma i Afrika som fick med sig dom hem, och jag är "glad" för det, å veta att dom inte kom från typ väggen eller nåt.
Jag fasar att jag måste dammsuga nu för ja vill inte ha minsta hörn smutsigt där dom kan gömma sig. Jag tycker synd om mig lilla vovve! Han är ju nästan samma size!
ÅH det kryper överallt och jag vill inte bo här.

(JA det känns lika illa som det låter!)


Bild tagen på toagolvet igårkväll...


UPDATE:
Aftonbladet:
"Det är en myt att kackerlackor trivs i smutsiga miljöer, 
tvärtom trivs de i välstädade och rena hem"
Jag ska INTE alls dammsuga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0