Polis, polis, potatisgris...

Igår (efter att vi vunnit mot hammarängen borta i skellefteå med 12-2) när jag å algot kommit till Umeå igen, å vi hade hunnit köra till typ I20 efter rondellen å vi kom från ersboda.. Då såg ja hur de var en polilsbil som tokblinkade åt mig i backspegeln, med både blåljus och helljus. Ja stannade vid vägkanten å greps av PANIK för ja var helt säker att han sku ta mitt körkort å ja sku få gå hem! Trodde jag kört 70 på 50-väg.. Så ja stängde av bilen å tog av mig bältet, sen kom ja på "FAN! ja kanske inte ska ta av mig bältet om polisen ser det!" Så ja tog på mig de igen å kände hela tiden hur ja vart torrare å torrare i munnen. Så kom han till bilen å ja veva ner rutan:

Polisen: Hej tjejer
Jag: (skäms) Hej..
Polisen: Jaha vindelns if, sporttjejer (läser på min tröja)
Jag: Jaa.. det var slutspurten hem från matchen (försökte skylla på det för att ja trodde ja kört för fort)
Polisen: Okej. Men körkort och blåskontroll.
Jag: Körkortet är i bagaget. (Öppnar och går dit bak. Men så satan hitta ja de inte! Efter typ 2 min hitta ja det i rätt väska och visade det)
Polisen: Sandra Sjöstedt. Okej. Vems bil är det?
Jag: (nervös) Min. Eller pappas! Det är pappas men jag leasar den kan man väl säga. (skäms direkt eftersom jag vet att jag svamlar i nervositet)
Polisen: Okej. (håller fram blåsgrejen) Blås tills det inte piper.
Jag: Okej. (Tar ett djupt andetag och jag får verkligen ta i från tårna för luften tar slut!)
Polisen: Där var det nära att det tog slut. Hehe
Jag: Haha Ja (tycker inte ALLS det var kul!)
Polisen: Okej men det ser bra ut. (ger mig körkortet igen) Anledningen till att jag stoppade dig var att du har en trasig framlykta.
Jag: JAG VET, men vi ska byta den imorgon! (jag å pappa hade faktiskt pratat om det och bestämt det, men man känner sig som en ljugare hela tiden ändå..)
Polisen: Okej, men laga lampan och kör försiktigt så är det okej.
Jag: Okej, jag lovar (FEJKSMILAR mot polisen) Hejdå
Polisen: Hejdå

Sen tog det väl typ 100 minuter innan jag lugnat ner mig i bilen och jag kör hem algot utan att en enda droppe av saliv finns i munnen och var impad av mig själv att jag kunde köra trots att hela kroppen skakade. Efter ja lämnat henne körde ja omvägen hem, så ja sku slippa köra förbi polisstationen.

Jag ska ALDRIG köra med trasig lampa ELLER för fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0