Vindeln

nu sitter jag hos älskade mormor och morfar i älskade fina Vindeln. HEMMA i Vindeln. (det är ganska stort om jag säger så om nåt annat än umeå) men Vindeln är finast och lugnast och bäst i världen. nästan.
Nåväl! Jag sitter i bäddsoffan och myser med mini i mormors nattlinne, vem har inte gjort det? Det mysigaste som finns, ett långt stort vitt nattlinne med rosa hjärtan.


Så tantigt och mysigt det kan bli hos mormor :-)

När ja kom till Ume från övik kvart i fem slängde ja mig in i lägenheten o packade för å sen bränna iväg till vindeln och springa till träningen. Jag, Liza å Johanna körde lite egen träningen i trappen och i solen. Det kändes riktigt bra! Mini var med och sprang runt oss hela tiden, duktig kille!
Sen åkte ja me Ida å Anton till tvärålund å såg fotboll. Lite nostalgi men ingen längtan tillbaka nej, det räckte att stå på sidan å kolla på.

Sen kom ja hem hit å då drack vi te och åt rostade mackor.
M-MM! Det är stående kvällsfika här :-)

Nu ska jag sova en stund innan det blir ergonomidag hela dagen imorgon inför Almagården i sommar. Det är lite lyfttektik och info om hjälpmedel så man inte ska skada ryggen. Ja va på de förra året å men eftersom jag inte jobbat under året och bara en sommar måste jag gå igen. 8-17, men det är betalt så tur är väl det.

Sov gott! & Rock on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0