NATTÖPPNING

Jag som la mig så tidigt igår och somnade likaså (kl 21.00!) kunde inte somna ikväll av olika anledningar, kan bero på bra saker på tv, kan bero på annat. Iallfall så har jag funderat lite på baktiden, det som hänt förut vill säga. Vilka vänner som man har kvar och vilka som inte finns kvar. Vilka som inte är samma personer. Vilka man saknar som man inte umgås med längre av olika anledningar. I de fletsta fall är de extremt jobbigt att tänka på kära vänner man inte ser längre. Många av dem var ju en bästa och tajtaste föut. Det är konstigt.

Vi kan ju börja med NRJ. Änärjy.
Annis, Johanna och Ida.
Alltså jag har aldrig haft bättre vänner än dessa nånsin, inte heller delat på 3 personer. Det var som att man hade en själv i 4 delar. Det var en magisk känsla på nåt sätt.. Man har inte många vänner av denhär kvalitén under livets gång. Tyvärr har vi alla förändrats och gått olika vägar i livet. På gott och ont.
Vi gjorde fan allt tillsammans.. Gick med varandra till skolan, tills i fick vespor då vi körde dom istället. Vi drack alkohol för första gången tillsammans, och många gånger efter det. Vi grillade, vi träffade "pojkarna", vi satt och pratade flera timmar. Alltså ärligt! Varför sitter man inte bara högst upp i ett jävla stup och pratar i oräkneliga timmar längre?? Det är fan kvalitetstid i livet. Vi som skulle sitta tillsammans livet ut och våra barn skulle föra det vidare.. sure.
Ida är fortfarande en av mina bästa vänner och är samma person som hon alltid har varit. Ärlig och rak, snäll och go. Det spelar ingen roll om man inte setts på flera veckor så är hon samma person. Det är precis så en vän ska vara, år efter år.
Johanna bor i tärna och har varit min bästa vän och sambo under en tid. Det rann ut i sanden och vi pratar i telefon ibland och ses när det går, vi har båda nya liv kan man nog säga, och det är tråkigt ibland!
Annis får en att skina upp som en sol när hon är i närheten, vilket är allt för sällan. Hon har så mycket hon vill göra, bo i norge, på koster.. you name it. Som synts i ett tidigare inlägg så fattas hon mig.

Paulina, Flickan med stort P. Jag har delat mååånga mot och medgångar med denna flicka. Vi bodde och levde ihop med max en meter emellen i en månad i barcelona. Det var en tid i liver man minns och det är fan snart 2 år sen vi åkte! Känns sjukt.. Hon bor numera i Kiruna den jäveln och jag saknar henne allt för ofta !!!!

Emma, den jobbiga blondinen som började i vår klass i gymnasiet, MEN som visade sig vara en helt underbar människa som tog upp en stor del av mitt hjärta. Vi har delar en resa till Malaysia (bland annat) och jag kommer aldrig glömma varken den eller dig. Din blogg borde uppdateras oftare och jag kommer snart ringa dig angående sista twinrix-sprutan - Ett bra tillfälle att catcha up!

Hanna, min pianist och vän. En obeskrivligt fin människa som inte tänker illa om någon och som man kan prata om vad som helst med! Efter att vi inte längre spelar i samma band ses vi allt för sällan och det smärtar i mitt hjärta.

Josefine, Alexandra & Moa är 3 helt jävla underbara tjejer som jad delade minst 2 år på gymnsiet med och SOM JAG SAKNAR FAN VARJE DAG jag är i skolan! Jag förstår inte hur man inte kunde ta vara på gymnasietiden bättre.. NI FATTAS MIG!

Pia är också en människa som satt speciella spår i mitt hjärta. Vi ses ibland och du lyser upp omvärldens runt dig när du är i närheten. Det finns fortfarande en plats i mitt liv för dig gamle vän. Alltid.

Sen finns en flicka som heter Sara. Hon bodde hos mig och min familj under en längre tid och var min andra halva vare sig jag ville eller inte. En underbar vän som också rann ut i sanden och som saknas i mitt liv kort o gott.

Hp06t överhuvudtaget saknas och våra fina stunder

Natur och äventyr och speciellt alla resor, alltså FAN va synd att man inte kan återuppleva saker på nytt..

Det finns säkert sjukt många fler människor jag saknar men jag har slut på både ord att bilda meningar av och ork i händerna. Alla som funnits i mitt liv på nära håll saknas på nåt vis. Ta åt er av det ni som inte fick en lång mening.




Kommentarer
Postat av: Ida

Sandra, jag får tårar i ögon när jag läser detta! Du är helt klart den bästa i mitt liv!! du kommer alltid var de, ALLTID !!! <3 PUSSS

2010-03-10 @ 13:35:44
Postat av: am

Sandra, du berör! Jag håller med saknar våra stunder så sjukt mycket så det finns inte. Branten, avalund, campingen, storsjöyran 2005? (eller när var de ens?), och långt före det. Ditt rum med alla kvällar framför cammen, sommaren med bullen, orre, dennis! Det var en sommar långt före de vi var med varandra oavbrutet, varje dag. Kanske var i 5an, 6an eller nått? :D :D

Saknar dig min vän! Efter sommaren flyttar jag tillbaks till UMEÅ, söker lägenhet redan nu och då ska vi ha lot´s of, lot´s of kvalitetstid!!!

Sanna vänner ska man behålla! eller hur?

PUSS

2010-03-10 @ 22:31:38
URL: http://annamariabostrom.blogg.se/
Postat av: Paulina

Åh va söt du är!! Jag saknar dig me, på lördag ses vi <3

2010-03-10 @ 23:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0