Påskhelgen

Onsdag: Jag gick skola på förmiddagen sen åkte vi direkt ja kom hem till umeå. Efter en mellanlandning med middag hos mormor i vindeln såklart.. Väl framme lämnade mams o paps mgi ensam där jag o jonk skulle sova med mina småkusiner och mor o far. Tills dom andra kom kl 12 då vi somna direkt!

Skärtorsdag: Vi vaknade av 2 glada småkusiner som hörde att vi vaknat på loftet så vi vaknade och gjorde frukost innan morbror med fru vaknade. Sen gick vi ner på byn och lyssnade på pappa och hand bans som spelade på afterski på centrumhuset innan vi gick upp för skidbacken tillbaka till stugan för laxmiddag och tvkväll där jag sov såå gott.

Långfredag: Vi vaknade och tog oss till solkatten där alma och elsa skulle åka skidor med morbror och jag bäddade ner mig i den växlande solen innan mami och papi kom med minsta kusinen Vidar på 5 månader.  sen åt vi lunch och såg pappa på centrumhuset för att ta oss hem och byta om innan det blev även middag på centrumhuset med hela bandet med familjer. TREVLIGT. tacobuffé tror jag det var. Den såg vi pappa på kvällen på trolltunet där dom spelade innan vi gick hem o sov, än en gång upp för skidbacken..

Påskafton: Vaknade och gick på promenad med mami och papi medan jonas jobbade en stund hemma i stugan. Solen kikade fram ibland! Sen kom jonas och vi käkade lunch på centrumhuset med alla och såg afterski. Sen satt vi där länge innan vi gick hem o bytte om för buffé på centrumhuset som var asgod! Sen hängde vi nere på trolltunet hela kvällen.

Påskdagen: SOLEN VAR FRAMME HEEEEEEEEELA DAGEN!! Ja o jonk hade bestämt oss för att åka så vi klev upp så vi stod vid liften när den öppnade och åkte flera timmar och det var hela underbart i backen! Soligt och varmt o bra före. Efter detta åt vi lunch hemma där vi bodde och jonk grävde en snögrop där alla satt resten av dagen. Middag åts på nannas kök, vid ica. så jävla gott!! Sen raggade vi runt, jag, mami, papi o jonk runt hemavan o letade mammas kompis som vi hittade! o fick fika. Sen åkte vi hem och såg film med alma och elsa.

Annandag påsk: Vi satt ute i snögropen i solen/gick en långpromenad innan vi åkte hem kl 2 och jag körde hela långa vägen hem och det gick bra.

En mycket trevlig resa!
Har typ 5 bilder.. sämt på att komma ihåg å ta.





Rock on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0