Del 223

Efter en omtumlande dag sitter jag här igen, trött som få och med ett leende på läpparna. Första spelningen på Västerbottens muséet gick inte alls bra, det visade sig att det inte var fullt installerad el i lokalen, så man kunde inte köra med både monitorer och utljud. Så vi fick ingen medhörning alls, jag har ingen aning om jag sjöng dåligt och falskt eller bra. Så det var lite nervtumlande. Spelet ikväll på hamnis gick gr8! SÅ sjuke kul var det och vi hade som sagt kul, som vanligt. Alla band var bra också, konkurrensen var stenhård. De tävlande banden var:

Ahead
Fristad
Werewolf syndrome
Scumkill
DJ Wild
Captain Longshot
Stolen Deer

När alla spelat och det var dax för vinnarna att presenteras så var det jätteseriöst, det var precis som i melodifestivalen, alla domare hade lagt ut varsin röst med olika poäng som visades på en storskärm en efter en. Jag hade såklart tippat Fristad som klara vinnare, både från mitt persinliga tycke och vad publiken uttryckte. Men dom kom tvåa? Vad hendee.. Vinnarna blev Captain Longshot, det var otippat, men nog var det kul för dom alltid. Vi slutade på 4 plats, 4 poäng efter 3an Werewolf syndrome, som också är sjukt bra.

Mot alla odds så vad vi inte så nervösa inför röstningen eftersom vi frånsagt oss att vinna. Så vi visste hur som haver att vi inte skulle det, eftersom jag är i Malaysia då. Det var skönt för nerverna och tråkigt för vinnarskallen såklart!

Lite komiskt är det att jag just satt och tänkte på vilka låtar vi spelade ikväll. En ny låt 'Paris', Insomnia och Cinema within. Det komiska i det hela är att det går en film på 5an just nu som heter just Insomia. (?)


Nu sitter jag som vanlig och väntar på Jonas. Han jobbar. Lilla toffliga jag sitter och väntar på han varje kväll.. haha. Men han är värd det. Varenda sekund :)

Skulle kunna skriva så mycket mer för jag har skirlust för en gångs skull, men det är två bra filmer på tv.. så fortsättning följer.

ROCK OOOOON !

See full size image

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0