Del 109

Ikväll är jag djup.
När jag vaknade imorse efter mina konstiga drömmer ställde jag mig själv frågan;
Vem bestämmer manuset i våra drömmar?
Ja, och just det det. Who does?
 hittade en djup text som visar rätt mkt av mina tankar.

Drömmar är något vi alla har, men samtidigt något som ytterst få av oss förstår.
Somliga är intresserade och vill försöka lära sig vad drömmarna betyder - eller kanske vad de speglar hos oss - medan andra inte tycker att man ska rota i sådant; de vill låta det vara ifred på ett halvt undermedvetet plan.
Ytterligare några har inte alls tänkt på att drömmarna kanske kan ha ett budskap eller spegla ens vardag.
Jag känner även till människor som aldrig minns sina drömmar. De måste sova väldigt djupt.

Om sömn vet man en del, men om drömmar ännu mindre.
Det är nästan som att trampa orörd mark; nya spännande lärdomar och insikter väntar.
Det finns en okänd koppling mellan det medvetna och det undermedvetna, som jag är nyfiken på.

Snart ska jag besöka min REM-sömn och drömma lite mer.
Tycker ändå det är konstigt detdär med att drömma.
Kommer aldrig förstå mig på det.
Men kewl är det still.

Pussout


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0